0
شما اینجا هستید : صفحه اصلی  -> خدمات > تعمیر و سرویس کولر و اسپلیت >

تعمیر و سرویس کولر و اسپلیت

 یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در رابطه با تعمیر و سرویس کولرهای گازی و سیستم‌‌های داکت این است که اغلب مردم برای تعمیر به نمایندگی‌های غیرمجاز اعتماد می‌کنند. متاسفانه بسیاری مشتریان به نمایندگی‌های غیر مجازی اعتماد کرده و سرویس یا تعمیر کولرگازی اسپلیت خود را به این گروه محول می‌کنند. اتفاقی که بعد واگذای تعمیرات به تعمیرکار غیر متخصص می‌افتد این است که پس از اتمام تعمیر، بعد از مدت کوتاهی مشکلاتی در سیستم مشاهده میشود که رفع آن نیاز به حضور مجدد تعمیرکار و پرداخت هزینههای اضافی دارد. زمانی که از یک شرکت معتبر یک کولر گازی نو خریداری می‌کنید، معمولاً به‌اندازه ۵ متر لوله، داخل سیستم کندانسو گاز مبحوث شده است. که شما بعد از اتمام نصب کولر گازی، باید سیستم را وکیوم کرده و زمانی که از عدم وجود هوا و رطوبت در سیستم مطمئن شدید می‌توانید شیر سرویس را باز نموده و گاز را به‌ کل سیستم منتقل کنید. البته باید به این نکته را فراموش نکنید که مقدار گاز شرکتی که در سیستم وجود دارد فقط برای ۵ متر لوله کافی است. در صورت لوله‌کشی اضافی باید مقداری گاز هم اضافه شود که معمولاً به ازای هر یک متر لوله اضافی سیستم، ۲۰ گرم گاز احتیاج دارد.
 
۱۰ مشکل شایع کولر گازی:
۱) کثیف شدن فیلتر هوا: فیلتر هوای کولر اسپلیت یکی از قطعاتی است که در صورت سرویس و تمیز نکردن به موقع امکان دارد علاوه بر پایین آوردن عملکرد کولر گازی به دیگر قطعات آسیب وارد کند پس هر چند وقت یکبار برای تمیز کردن آن اقدام کنید. این مورد یکی از  تعمیرات کولر گازی  می‌باشد.
۲) کاهش سرمایش کولر گازی: یکی از مشکل شایع اسپلیت باد گرم زدن کولر گازی می‌باشد. به صورت خیلی ساده یک واکنش شیمیایی در سیستم کولر شما باعث می‌شود که هوا خنک تولید شود، اگر سطح خنک کنندگی آن پایین است این به معنای آن است که یک  مشکلی برای این سیستم به وجود امده است و در ۹۰% موارد ضعف خنک کنندگی به دلیل نشتی گاز کولر گازی می‌باشد، در اولین فرصت کولر خود را برسی و نسبت به برطرف کردن این عیب اقدامات لازم را صورت دهید.
۳) فن بیرونی (کندانسور) به خوبی کار نمی‌کند: فن بیرونی مسئول انتقال گرمای منزل شما به فضای بیرون از خانه می‌باشد. اگر فن بیرونی به درستی کار نکند سرمای مناسبی نمی‌تواند جایگزین گرمای منزل شود و باعث خواهد شد که کمپرسور بیش از حد گرم شده و سیکل سرمایش کولر اسپلیت شما مختل شود.
۴) خرابی برد الکتریکی: چهارمین مشکل شایع کولر گازی یکی از مشکلات رایج خرابی برد فرمانی یا مدار الکتریکی دستگاه است که در صورت بروز مشکل برای این قسمت امکان به وجود امدن هر مشکلی هست ازجمله خاموش شدن کولر گازی یا طبق برنامه نبودن عملکرد دستگاه و …
۵) مراقب کابل‌ها باشید: اگر کولر گازی گهگاه به صورت خودکار خاموش و روشن می‌شود به دلیل بالا بودن آمپر مصرفی کولر اسپلیت ممکن است که با مشکل سیم کشی مواجه باشید. سیم کشی معیوب کولر گازی خیلی خطرناک بوده و احتمال آتش سوزی وجود دارد.
۶) آبریزی کولر گازی: یکی دیگر از مشکل شایع در کولر گازی که درصد بالایی از مشتریان با ما تماس می‌گیرند سرریز شدن آب از پنل داخلی کولر گازی می‌باشد که این نشانه مسدود شدن راه آب خروجی کولر اسپلیت است که با سرویس کولر گازی رفع می‌شود. البته باید دلایل دیگر را هم بررسی کرد.
۷) وجود برفک روی لوله ها: هفتمین مشکل شایع کولر گازی برفک زدن لوله‌های کولر گازی یا کندانسور نشانه کاهش میزان شارژ گاز دستگاه یا کثیف بودن فیلترها می‌باشد. بعد از خاموش شدن، آب شدن یخ، نشتی به دنبال خواهد داشت، کولر گازی را ریست نکنید اگر تمیز کردن فیلترها کمک نکرد کولر را تا حل مشکل روشن نکنید.
۸) صدای غیرمعمول  یا لرزش کولر گازی: یکی از مشکلات و ایرادهای کولر گازی که باعث وجود مشکل در آسایش می‌شود صدای غیر معمول کولر اسپلیت می‌باشد. این صدای ناهنجار ممکن است از یونیت داخلی (پانل) کولر گازی باشد و یا از یونیت خارجی کولر گازی کندانسور باشد. این صداهای ناهنجار و غیر عادی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد اما بطور کلی و بر حسب مشاهدات مکرر این صدا می‌تواند از نا بالانس بودن فن یونیت خارجی اسپلیت یا فن یونیت داخلی کولر گازی باشد و یا اینکه پایه‌های کمپرسور کولر گازی لق یا شل شده باشد که نیاز به آچارکشی داشته باشند.
۹) سیستم تهویه مرکزی روشن نمی‌شود: یکی دیگر از مشکل شایع کولر گازی روشن نشدن کولر گازی می‌باشد اگر سیستم کولر اسپلیت مرکزی روشن نمی‌شود اول سعی کنید ترموستات و کنترل را تنظیم کنید اگر این کار جواب نداد با تکنسین‌های ما تماس بگیرید تا کولر گازی را بازدید و تعمیرات لازم را انجام دهند.
۱۰) فن پنل داخلی کولر گازی کار نمی‌کند: اول فیلتر هوا را بررسی کنید اگر مسدود شده شاید خودتان بتوانید تعمیرش کنید. اگر یخ روی کویل سردکننده و لوله‌های مبرد وجود دارد اجازه دهید یخ آب شود سپس دوباره ببینید که فن کار می‌کند اگر کار نکرد شاید رله فن یا خود موتور فن خراب است با تعمیرکار کولر گازی نماس بگیرد.
 
نکات مهم در تعمیر اسپیلت:
در تعمیر اسپیلت آشنایی و شناخت موارد زیر برای یک تعمیرکار لازم و ضروری است:
 
  • آشنایی با نحوه گاز زدن کولر گازی با استفاده از ماده مبرد (گاز خنک)
  • نصب لوله مسی
  • تعمیر دمپر و استپ موتور
  • شناخت کمپرسور اسکرول
  • شناخت انواع مدل‌های اواپراتور (تبخیر کننده)
  • شناخت کمپرسور پیستونی
  • شناخت کمپرسورهای روتاری (دوار)
  • اجزای مهم در تعمیر اسپیلت

اسپلیت از هرنوع و مدلی که باشد از دو قسمت الکتریکی و مکانیکی ساخته شده است:
  • اجزاء مکانیک: شامل قطعاتی مانند کمپرسور، کندانسور (رادیاتور)، اواپریتور ، فیلتر (درایر) ، پروانه کندانسور، پروانه اواپریتور، لوله کاپیلاری (لوله مویی) ، سینی زیر کولر ، خروجی هوا ، فیلترخروجی هوا.
  • اجزاء الکتریکی: شامل سیم های رابط، کمپرسور، خازن (کاپاسیتور)، اورلود، ترموستات ، کلید چند وضعیتی (کلید فن) ، کلید اصلی کولر و … است.
همان طور که مشاهده می کنید شناخت اجزای تشکیل دهنده اسپیلت ها به مهارت بسیاری نیاز دارد که در تعمیر اسپیلت باید لحاظ شود. چون اسپیلت‌ها از کولرهای گازی معمولی پیشرفته تر هستند به همین دلیل قطعات ریز تر و تخصصی تری دارند که شناخت آنها در تعمیر اسپیلت ضرورت دارد.
 
در رابطه با تعمیر و سرویس اسپلیت و داکت اسپلیت همان‌طور که می‌دانید، قیمت این خدمات تحت تأثیر فاکتورهای متعددی است مهمترین عامل نوع اسپلیت است که دیواری یا ایستاده، معمولی یا اینورتر باشد که قبلا در مقالات بسیاری در مورد آنها نوضیحاتی داده شد، در مرحله بعد، چند مورد مشترک هم هست، عوامل تعیین‌کننده‌ هزینه تعمیر و سرویس اسپلیت عبارتند از:
  • برند اسپلیت (ایران رادیاتور، جی پلاس، گرین و...): با توجه به اینکه ایران رادیاتور، معروفترین و رایجترین برندهای وسایل در تولید اسپلیت کشور است، بسیاری از مشتریان ما به دنبال هزینه تعمیر اسپلیت‌های این برند هستند. با توجه به اینکه مدل‌های مختلف اسپلیت عیب‌های مختلف دارند (معمولی، اینورتر، دوال اینورتر و دارای گازهای مبرد متفاوت)، بهتر است مستقیماً با سرویس کاران فروشگاه دما نوین مشورت کنید.
  • اجرت سرویس کار اسپلیت: یک نکته مهم در تعیین هزینه تعمیر کولرهای گازی دستمزد سرویس کار است. هزینه ایاب ذهاب وتخصص بیشتر به اجرت کار افزوده می شود.

در زیر جدول انواع اسپلیت و قیمت انجام خدمات برای آنها را مشاهده می‌کنید:
 
خدمات نصب اسپلیت: قیمت خدمات (به روز رسانی سال ۱۴۰۱)
سرویس کامل بین ۴۰۰.۰۰۰ تا ۴۵۰.۰۰۰ تومان
شستشوی پنل بین ۲۰۰.۰۰۰ تا ۲۵۰.۰۰۰ تومان
راه‌اندازی سالیانه بین ۱۵۰.۰۰۰ تا ۲۰۰.۰۰۰ تومان
شارژ گاز مبرد بین ۳۰۰.۰۰۰ تا ۳۵۰.۰۰۰ تومان
جابجایی دستگاه بین ۴۰۰.۰۰۰ تا ۴۵۰.۰۰۰ تومان
 
توجه: قیمت‌های فوق تنها دستمزد سرویس کار می‌باشد و هزینه قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز و استفاده شده را باید به آنها اضافه کرد.
 
یکی از اهداف بلند مدت فروشگاه دما نوین از ابتدای فعالیت خود صداقت و شفاف سازی در قیمت گذاری‌ها در بازار کشور بوده است. ما معتقد هستیم اگر این روش چه در حوزه فعالیت ما و چه در اقتصاد کشور اجرا شود تمام هموطنان ما با خیال راحت و آسودگی بیشتری فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام می‌دهند، امید است که با همکاری شما توفیق روافزون در این مسیر شامل حال ما شود.
پس به طور کلی متوجه شدید که هزینه تعمیر اسپلیت که خود شامل انواع مختلف می‌باشد متغییر بوده و به عوامل متععدی بستگی دارد. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با فروشگاه دما نوین تماس بگیرید.
 
دما نوین بزرگترین مرجع اینترنتی تاسیسات و سیستم‌های تهویه مطبوع از بزرگترین مراکز خدمات تخصصی انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌باشد.
 
معرفی فروشگاه دما نوین
فروشگاه دما‌ نوین با بیش از ۳۱ سال سابقه در زمینه‌ی فروش و خدمات پس از فروش انواع سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی،تاسیسات و تهویه ‌‌‌‌‌‌مطبوع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محیط، برای عقد قرارداد با پروژه‌های بزرگ ساختمانی، شرکت‌ها، اماکن دولتی و خصوصی همچنین جهت نصب، راه‌اندازی، ‌سرویس و پشتیبانی این تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان در همه‌ی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری آماده‌ی همکاری می‌باشد.‌
تماس با فروشگاه
آدرس ما: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر جنوبی، ضلع شرقی چهارراه لبافی‌نژاد، پلاک ۱۲۳۳، فروشگاه دما نوین
 تلفن(۱): ۶۶۴۶۴۴۵۹-۰۲۱
 تلفن(۲): ۶۶۹۷۲۶۳۳-۰۲۱
همراه: ۰۹۱۲۳۳۰۵۰۶۵    آقایی
همراه: ۰۹۱۲۹۲۴۹۱۹۴     آقایی
 زمان پاسخگویی: در روزهای کاری از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به فروشگاه دما نوین می‌باشد و هرگونه کپی برداری از هر بخش پیگرد قانونی دارد.
طراحی سایت : ایران طراح