0
شما اینجا هستید : صفحه اصلی  -> خدمات > نصب و راه‌اندازی اسپلیت >

نصب و راه‌اندازی اسپلیت

 نصب کولر گازی و اسپیلت، از جمله خدمات پردخواست فصل بهار و تابستان است. اگر به دنبال نصاب کولر گازی حرفه‌ای هستید؛ در ادامه علاوه بر هزینه نصب کولر گازی عوامل اثر گذار بر آن، به آموزش فارسی نصب کولر گازی اشاره شده است که در صورتی که بخواهید خودتان اقدام به نصب اسپیلت و لوله کشی کولر گازی کنید؛ از آن بهره مند شوید.
 
هزینه نصب کولر گازی چقدر است:
تعرفه نصب کولر گازی از عوامل متفاوتی اثر می‌پذیرد. در ادامه به شرح عوامل اثرگذار بر هزینه و قیمت نصب کولر گازی پرداخته‌ایم. این عوامل عبارت هستند از:
 
  • از مهمترین عوامل برند کولر گازی است و باید دید آیا شامل نصب رایگان در شهر مورد نظر می‌شود یا نه بسیاری از شرکت‌های داخلی از جمله ایران رادیاتور، جی پلاس، اسنوا و پاکشوما و تعدادی از برندهای خارجی از جمله گرین و هایسنس امکان نصب رایگان را فراهم کرده‌اند در غیر این صورت اگر برند مربوط امکان نصب رایگان را نداشته باشد محصول مورد نظر شامل هزینه نصب می‌شود.
  • محل نصب مورد نیاز شما (متناسب با متراژ، منطقه آب و هوایی و شرایط سختی)
  • نوع کولر گازی (کولر گازی ایستاده به نسبت کولر گازی دیواری، هزینه کمتری به همراه دارد)
  • متراژ و نوع لوله مورد استفاده برای لوله‌کشی اسپیلت
  • اجرت و تخصص نصاب
 
 پیش از حضور نصاب اسپیلت در محل، می‌توانید هزینه ایاب و ذهاب و نصب را از او بپرسید تا در صورت حضور در منزل یا محل کار شما؛ مشکلی رخ ندهد. معمولا این هزینه‌ها هر ساله از سوی اتحادیه مشخص می‌شوند. اگر پیش محل نصب دارای کانال کولر بوده است، تعمیر داکت و یا نظافت داکت، از جمله مواردی است که باید در نظر داشته باشید. پیشنهاد ما برای نصب کولر گازی انتخاب افرادی با مدرک فنی مرتبط، گواهی سوء پیشنه و نظرات مثبت مشتریان قبلی است.
 
آموزش فارسی نصب کولر گازی:
 در صورتی که اولین مرتبه است که اقدام به نصب کولر گازی می‌کنید، از یک نصاب حرفه‌ای برای انجام این کار درخواست کنید. با توجه به آن که برای نصب یونیت خارجی کولر گازی، نیاز به مته مخصوص برای سوراخ کردن دیوار و لوله کشی اسپیلت است.
 
نصب یونیت داخلی:
۱) مکانی مناسب و بدون مانع بر روی دیوار داخل سالن خود را برای نصب یونیت داخلی اسپلیت پیدا کنید. مکانی را انتخاب کنید که از نور مستقیم خورشید و منابع گرمازا به دور باشد. از مکان‌هایی که در آن ممکن است گاز نشت کند و یا غبار نفت یا گوگرد وجود دارد پرهیز کنید. پنل داخلی کولر گازی به حدود ۱۵ سانتی‌متر فضای باز در اطراف، بالا و در دو طرف خود نیاز دارد؛ و این واحد باید حدود ۲.۱۳ متر یا ۷ فوت، بالاتر از سطح زمین قرار بگیرد. پنل داخلی کولر گازی را حداقل ۱ متر دورتر از آنتن، برق یا هر خطوط اتصالی که برای تلویزیون، رادیو، سیستم امنیت منزل، آیفون و تلفن استفاده شده است، نصب کنید. نویز حاصله از این خطوط، می‌تواند منجر به کاهش عمکلرد یونیت داخلی اسپیلت شود. دیوار باید برای نگه داشتن وزن یونیت دیواری کولر گازی به اندازه کافی محکم باشد. ممکن است به ساخت یک فریم از چوب یا فلز برای پشتیبانی از آن نیاز داشته باشید.
۲) صفحه نصب را بر روی دیوار به طور کامل محکم کاری کنید. پایه نصب را بر روی دیواری که می‌خواهید پنل داخلی را بر روی آن نصب کنید، نگه دارید. برای اطمینان از اینکه پایه نصب در هر دو صورت افقی و عمودی برابر است از یک تراز استفاده نمایید. با استفاده از مته در نقاط مناسب و در محل پیچ‌های پایه سوراخ‌های لازم را در دیوار ایجاد کنید. در داخل سوراخ‌ها رول پلاک گذاشته و صفحه پایه نصب را با پیچ به دیوار محکم کنید.
۳) ایجاد سوراخ بر روی دیوار برای رد کردن لوله کولر گازی، بهترین نقطه برای ایجاد سوراخ به بیرون را در فضای خالی داکت پیدا کنید. شما همچنین باید فاصله و طول مورد نیاز لوله برای رسیدن به واحد خارجی را نیز در نظر بگیرید. یک سوراخ با قطر ۷.۵ سانتی‌متر بر روی دیوار ایجاد کنید. برای اطمینان از تخلیه مناسب، لوله باید شیب رو به پایین به سمت خارج داشته باشد. یک فلنج انعطاف پذیر را داخل سوراخ قرار دهید.
۴) اتصالات الکتریکی را بررسی کنید. پنل جلویی واحد داخلی و کاور آن را بردارید. مطمئن شوید که کابل‌های برق به پایانه‌های پیچ متصل شده اند. همچنین اطمینان حاصل کنید که با نمودار‌هایی که با کولر گازی عرضه می‌شوند مطابقت دارند.
۵) وصل کردن لوله‌ها، لوله کشی را از واحد داخلی به سمت سوراخ حفر شده در دیوار اجرا کنید. خم شدگی‌ها را برای اطمینان از کارکرد خوب دستگاه به حداقل برسانید. یک لوله پی وی سی به طول ۶ میلی‌متر، کوتاه تر از طول بین سطوح داخلی و خارجی دیوار، برش دهید. درپوش لوله را در انتهای داخلی لوله پی وی سی قرار داده و لوله را در داخل سوراخ ایجاد شده در دیوار قرار دهید. لوله‌های مسی، کابل برق و لوله تخلیه را با استفاده از چسب برق به هم ببندید. لوله تخلیه را برای اطمینان از جریان آزاد آب در پایین قرار دهید. لوله را محکم به واحد داخلی متصل کنید. برای سفت کردن آن می‌توانید از دو آچار در جهت مختلف استفاده نمایید. لوله تخلیه آب را به پایه واحد داخلی کولر گازی وصل کنید. لوله‌ها و کابل‌های متصل را از طریق سوراخ ایجاد شده در دیوار هدایت کنید. اطمینان حاصل کنید که لوله تخلیه آب در مکان مناسب تخلیه خواهد شد. و در انتها، با فشار دادن بر روی پایه نصب، واحد داخلی کولر گازی را محکم کرده و از ایمن سازی آن مطمئن شوید؛ و با نصب فیتلر هپا، از داشتن هوای مطبوع، اطمینان پیدا کنید.
 
نصب کندانسور:
۱) پیدا کردن مکان مناسب برای نصب واحد بیرونی کولر گازی، برای نصب کندانسور، باید مکانی با رفت و آمد کم، با دمای مطلوب (گرم نباشد) و عاری از گرد و غبار انتخاب کنید؛ و برای کانال سازی مورد نیاز کولر، در دسترس باشد. 
۲) ایجاد سکو مناسب، کنداسور بیرونی را بر روی سکو قرار دهید. از زیرسازی لاستیکی برای زیر کنداسور استفاده کنید تا لرزش آن را به حداقل برسانید. حصول اطمینان پیدا کنید که هیچ گونه آنتن رادیو یا تلویزیون و یا هر ارتباط الکتریکی دیگری که می‌تواند نویز ایجاد کند؛ در فاصله 3 متری کنداسور بیرونی قرار نگرفته است.
۳) وصل کردن سیم برق، کاور سیم را بردارید. به نمودار سیم کشی دستگاه مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنید که کابل‌های برق همان گونه که نمودار نشان می‌دهد به هم وصل شده اند. دنبال کردن دستور العمل سازنده اسپلیت برای سیم کشی بسیار مهم است. کابل‌ها را با گیره کابل محکم ببندید و پوشش آنها را جایگزین کنید. در انتها  لوله‌ها را بر روی واحد بیرونی کولر گازی به گونه‌ای محکم کنید که خطر از جا در آمدن نداشته باشند و برای کاهش دمای کنداسور، می‌توانید از خدمت نصب سایبان کولر استفاده کنید. در صورتی که کولر گازی شما فاقد گاز باشد، باید اقدام به شارژ گاز کولر گازی پیش از راه اندازی آن کنید.
 
در زیر جدول انواع کولرگازی و قیمت انجام خدمات برای آنها را مشاهده می‌کنید:
 
خدمات نصب اسپلیت و داکت اسپلیت: قیمت خدمات (به روز رسانی سال ۱۴۰۱)
اسپلیت و داکت اسپلیت تولید داخل رایگان
اسپلیت خارجی بدون گارانتی بین ۳۵۰.۰۰۰ تا ۴۵۰.۰۰۰ تومان
داکت اسپلیت خارجی بین ۴۰۰.۰۰۰ تا ۵۰۰.۰۰۰ تومان
جابجایی دستگاه قدیمی بین ۲۰۰.۰۰۰ تا ۲۵۰.۰۰۰ تومان
کانال‌کشی و لوله‌کشی بستگی به مقدار مصرف و موقعیت
 
یکی از اهداف بلند مدت فروشگاه دما نوین از ابتدای فعالیت خود صداقت و شفاف سازی در قیمت گذاری‌ها در بازار کشور بوده است. ما معتقد هستیم اگر این روش چه در حوزه فعالیت ما و چه در اقتصاد کشور اجرا شود تمام هموطنان ما با خیال راحت و آسودگی بیشتری فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام می‌دهند، امید است که با همکاری شما توفیق روافزون در این مسیر شامل حال ما شود.
پس به طور کلی متوجه شدید که هزینه نصب کولر گازی که خود شامل انواع اسپلیت و داکت اسپلیت می‌باشد متغییر بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با فروشگاه دما نوین تماس بگیرید.
 
دما نوین بزرگترین مرجع اینترنتی تاسیسات و سیستم‌های تهویه مطبوع از بزرگترین مراکز خدمات تخصصی انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌باشد.
 
معرفی فروشگاه دما نوین
فروشگاه دما‌ نوین با بیش از ۳۱ سال سابقه در زمینه‌ی فروش و خدمات پس از فروش انواع سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی،تاسیسات و تهویه ‌‌‌‌‌‌مطبوع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محیط، برای عقد قرارداد با پروژه‌های بزرگ ساختمانی، شرکت‌ها، اماکن دولتی و خصوصی همچنین جهت نصب، راه‌اندازی، ‌سرویس و پشتیبانی این تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان در همه‌ی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری آماده‌ی همکاری می‌باشد.‌
تماس با فروشگاه
آدرس ما: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر جنوبی، ضلع شرقی چهارراه لبافی‌نژاد، پلاک ۱۲۳۳، فروشگاه دما نوین
 تلفن(۱): ۶۶۴۶۴۴۵۹-۰۲۱
 تلفن(۲): ۶۶۹۷۲۶۳۳-۰۲۱
همراه: ۰۹۱۲۳۳۰۵۰۶۵    آقایی
همراه: ۰۹۱۲۹۲۴۹۱۹۴     آقایی
 زمان پاسخگویی: در روزهای کاری از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به فروشگاه دما نوین می‌باشد و هرگونه کپی برداری از هر بخش پیگرد قانونی دارد.
طراحی سایت : ایران طراح