0
شما اینجا هستید : صفحه اصلی  -> خدمات > نصب و راه‌اندازی پکیج >

نصب و راه‌اندازی پکیج

 یکی از راه‌های تأمین آب گرم مصرفی و گرمایش در ساختمان، نصب پکیج دیواری است. یه طور معمول نصب پکیج‌های دیواری از طرف شرکت مربوط و به صورت رایگان انجام می‌شود اما گاهی اوقات پیش می‌آید که محیط نصب از لحاظ ایمنی استاندارد نباشد و یا شرکت مرتبط با محصول امکان نصب رایگان برای محصول فراهم نکرده باشد به همین منظور باید دید برای انجام این کار چه تعرفه‌ای برای آن در نظر گرفته می‌شود. قبل از هرچیز باید بررسی شود که مکان نصب پکیج آماده می‌باشد یا خیر و بعد از آن باید لوله کشی‌های ساختمان و مدار گرمایش را بررسی کرد چرا که لوله‌کشی غیر استاندارد هزینه‌های بعدی را به دنبال دارد. بطورکلی، در انواع مختلف پکیج گرمایشی شامل پکیج دیواری و پکیج زمینی که در هر دو مدل انواع گازی و برقی وجود دارد نحوه نصب، قوانین و هزینه‌ها متفاوت است.  در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن بیان نکاتی درباره طریقه نصب پکیج‌های گرمایشی، به بررسی عوامل مؤثر بر قیمت نصب آنها  بپردازیم. همچنین سریعترین راه استعلام هزینه نصب این محصولات و انواع مختلف آنها را به شما پیشنهاد می دهیم.
 
 همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولید کننده پکیج‌های دیواری از جمله بوتان، ایران رادیاتور، لورچ، ایساتیس، آریستون، ایمرگاز و غیره امکانی را برای محصولات خود فراهم کرده‌اند که هنگام خرید محصول شامل آن می‌شود و آن امکان نصب رایگان محصول می‌باشد. اما باد در نظر داشت که رایگان بودن نصب شامل رایگان بودن لوازم نصب و لوله‌کشی‌های صورات گرفته جهت نصب نمی‌باشد و هزینه این موارد از طرف نصاب دریافت می‌شود. اما اگر به هر دلیل امکان نصب رایگان شامل محصول نشود (اعم از جابجایی محصول از مکانی به مکان دیگر، رعایت نشدن موارد ایمنی در محل نصب، این امکان از طرف شرکت مربوطه برای محصول تعریف نشده است و یا غیره) هزینه نصب به صورت جداگانه باید توسط مصرف کنندگان پرداخت شود. در بسیاری از مواقع شرکت‌های تولید کننده پکیج‌های برقی و یا شرکت‌های تازه تاسیس و وارداتی امکان نصب رایگان را نداشته و مصرف کنندگان خود باید هزینه آن را پرداخت کنند.
 معمولا قیمت نصب پکیج تحت تأثیر فاکتورهای متعددی است اما قبل از آن باید بررسی شود که برای دستگاه‌های گازی آیین نامه شرکت گاز و برای دستگاه‌های برقی سیم‌کشی ساختمان و ایمنی در برابر آسیب در محل رعایت شده است یا خیر، مهمترین عامل نوع پکیج این است که دیواری یا زمینی گازی و یا برقی باشد.
  • برند پکیج (بوتان، ایران رادیاتور و ...): با توجه به اینکه بوتان و ایران رادیاتور، معروفترین و رایجترین برند وسایل گرمایشی (مخصوصاً پکیج دیواری) است، بسیاری از مشتریان به دنبال نحوه نصب آنها هستند. همان‌طور که قبلا گفته شد نصب محصولات این شرکت‌ها به صورت رایگان است و این امکان توسط فروشندگان فروشگاه دما نوین برای شما عزیزان توضیح داده می‌شود اما اگر به هر نحو قصد جابجایی مکان نصب را داشته باشید برای شما هزینه خواهد داشت. همچنین بسیاری از برندهای پکیج‌های برقی از جمله آلپ، هیمالایا و غیره هیچگونه نصب رایگان را بر روی محصولات خود ندارند و هزینه آنها توسط نصاب‌های فروشگاه دما نوین دریافت می‌شود.
  • هزینه نصب براساس اندازه پکیج (ظرفیت، دیواری و یا زمینی بودن آن): در نصب پکیج، توجه به ظرفیت دستگاه در تأمین آب گرم و نیاز مصرف کننده بسیار مهم است. پکیج‌های با ظرفیت بالا مناسب محیط‌های با کاربری تجاری بزرگ یا مسکونی بزرگ هستند و باید شرایط نصب آنها توسط متخصص بررسی و تایید شود. این مدل‌ها، قیمت بالاتری دارند و اجرت نصبشان هم بیشتر است.
  • قیمت نصب و راه اندازی طبق نوع سوخت پکیج (برقی، گازی یا خورشیدی): بطور کلی، پکیج‌خای گازی از نصب رایگان برخوردارند اما ساخت و نصب پکیج‌های برقی و خورشیدی، هزینه بالاتری دارد؛ چرا که تجهیزات و مواد گران قیمتی در آن‌ها به کار می‌رود. البته با توجه با سازگاری با محیط زیست و رایگان بودن سوخت، طرفداران خودش را دارد.
  • محل نصب پکیج: محل رایج نصب پکیج در بیشتر خانه‌ها و آپارتمان‌ها، آشپزخانه و یا بالکن و حیاط خلوت است. بر این اساس، لوله کشی آب سرد و گرم و همینطور دودکش، طبق استانداردها در این محل‌ها انجام می‌شود. اگر قصد داشته باشید محل نصب را تغییر دهید و یا در مراحل ساخت ضوابط لازم نصب پکیج رعایت نشده باشد، برای انجام خدمات اضافی باید مبلغ بیشتری بپردازید.
  • اجرت نصاب پکیج: یک نکته مهم در تعیین هزینه نصب پکیج دیواری یا ایستاده، دستمزد نصاب است. چنانچه محل شما در فاصله دورتری از نصاب باشد، هزینه ایاب و ذهاب نصاب به اجرت نصب آبگرمکن افزوده می شود همچنین هرچقدر نصاب از تجربه و تخصص بالاتری برخوردار باشد دستمزد بیشتری هم دریافت می‌کند.
 
نحوه نصب پکیج روی دیوار:
  • برای نصب پکیج بر روی دیوار، ابتدا باید پایه نگهدارنده پکیج (شابلون) را روی دیوار با پیچ‌های مناسب محکم کرد. این پایه باید کاملا تراز بوده و فضای مناسبی در اطراف برای آن در نظر گرفته شود.
  • سپس باید پکیج را روی پایه نگهدارنده نصب کرد. نکته مهم در این مرحله اطمینان از محکم بودن دستگاه است، تا پس از آب‌گیری و سنگین شدن اتفاقی برای ان نیفتد.
  • برای نصب پکیج بوتان، ایران رادیاتور و ...، پس از محکم کردن اتصالات آب باید لوله گاز را به دستگاه متصل کرد. اینکار با شلنگ یبه قطر مناسب و بست‌های فلزی محکم انجام می‌شود. در ادامه نیز باید محل کلیه اتصالات و طول شلنگ را برای وجود نشتی چک کرد.
  • نصب دودکش از مراحل مهم نصب پکیج بوتان و کلیه برندهاست که باید استانداردهای خاصی در آن شود. استانداردهایی متنند استفاده از دودکش با قطر استاندارد (تا گازهای حاصل از سوخت به راحتی خارج شوند)، طول دودکش (که نباید خیلی طولانی و پر پیچ‌وخم باشد)، و نصب کلاهک‌ استاندارد H در قسمت خروجی دودکش.
  • در این مرحله باید دوشاخی برق پکیج را به پریز برق وصل کرد. بهتر است برای محافظت از پکیج خود یک محافظ برق نیز برای آن نصب کنید. این مورد شاید مبلغی را به هزینه نصب پکیج و رادیاتور اضافه کند، اما کاملا ارزشش را دارد.
  • مرحله بعد نصب پکیج بوتان و برندهای دیگر، باز کردن شیر‌های ورودی آب پکیج است. شیر آب ورودی باید باز شود تا درجه فشار بار داخل منبع که با گیج اندازه‌گیری فشار روی پکیج نشان داده می‌شود، به ۱.۵ برسد. بهترین درجه بین ۱.۵ تا ۲ است.
  • حال باید پکیج را روی حالت زمستانی گذاشت تا آب به داخل شوفاژ‌ها برود. پس از ورود آب به داخل شوفاژ‌ها، تمامی شوفاژ‌ها باشد هواگیری شوند. در زمان هواگیری باید فشار آب داخل پکیج بین ۱.۵ تا ۲ نگه داشته شود. هواگیری شوفاژ خرابی و تعمیر شوفاژ را به تاخیر می‌اندازد.
  • بعد از تست کامل و تمام شدن هواگیری، کار نصب پکیج بوتان، ایران رادیاتور و ... به پایان رسیده و می‌توانید با پکیج آب گرم مصرفی خود را تامین کنید. در زمستان نیز تمامی بخش‌های خانه شما گرمایی یکسان خواهد داشت.
 
توجه داشته باشید که نصب پکیج در بالکن جز در موارد خاصی انجام نمی‌شود و نصب این محصولات در حمام و سرویس بهداشتی براساس نکات ایمنی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. اگر برای نصب از یک نصاب آبگرمکن کاربلد کمک بگیرید، خیالتان راحت باشد چرا که متخصصین آموزش دیده همواره به نکات ایمنی و استانداردها توجه می‌کنند.
 
در زیر جدول انواع پکیج و قیمت انجام خدمات برای آنها را مشاهده می‌کنید:
 
خدمات نصب پکیج: قیمت خدمات (به روز رسانی سال ۱۴۰۱)
پکیج دیواری گازی رایگان
پکیج دیواری گازی (تعویض مکان نصب یا رعایت نشدن موارد ایمنی) بین ۲۵۰.۰۰۰ تا ۳۰۰.۰۰۰ تومان
جابجایی پکیج قبلی بین ۱۵۰.۰۰۰ تا ۲۰۰.۰۰۰ تومان
پکیج برقی بین ۳۰۰.۰۰۰ تا ۳۵۰.۰۰۰ تومان
پکیج زمینی بین ۲۵۰.۰۰۰ تا ۳۰۰.۰۰۰ تومان
راه‌اندازی مجدد پکیج بین ۱۵۰.۰۰۰ تا ۲۰۰.۰۰۰ تومان
 
یکی از اهداف بلند مدت فروشگاه دما نوین از ابتدای فعالیت خود صداقت و شفاف سازی در قیمت گذاری‌ها در بازار کشور بوده است. ما معتقد هستیم اگر این روش چه در حوزه فعالیت ما و چه در اقتصاد کشور اجرا شود تمام هموطنان ما با خیال راحت و آسودگی بیشتری فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام می‌دهند، امید است که با همکاری شما توفیق روافزون در این مسیر شامل حال ما شود.
پس به طور کلی متوجه شدید که هزینه نصب پکیج‌های گرمایشی که خود شامل انواع مختلف می‌باشد متغییر بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با فروشگاه دما نوین تماس بگیرید.
 
دما نوین بزرگترین مرجع اینترنتی تاسیسات و سیستم‌های تهویه مطبوع از بزرگترین مراکز خدمات تخصصی انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌باشد.
 
معرفی فروشگاه دما نوین
فروشگاه دما‌ نوین با بیش از ۳۱ سال سابقه در زمینه‌ی فروش و خدمات پس از فروش انواع سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی،تاسیسات و تهویه ‌‌‌‌‌‌مطبوع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محیط، برای عقد قرارداد با پروژه‌های بزرگ ساختمانی، شرکت‌ها، اماکن دولتی و خصوصی همچنین جهت نصب، راه‌اندازی، ‌سرویس و پشتیبانی این تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان در همه‌ی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری آماده‌ی همکاری می‌باشد.‌
تماس با فروشگاه
آدرس ما: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر جنوبی، ضلع شرقی چهارراه لبافی‌نژاد، پلاک ۱۲۳۳، فروشگاه دما نوین
 تلفن(۱): ۶۶۴۶۴۴۵۹-۰۲۱
 تلفن(۲): ۶۶۹۷۲۶۳۳-۰۲۱
همراه: ۰۹۱۲۳۳۰۵۰۶۵    آقایی
همراه: ۰۹۱۲۹۲۴۹۱۹۴     آقایی
 زمان پاسخگویی: در روزهای کاری از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به فروشگاه دما نوین می‌باشد و هرگونه کپی برداری از هر بخش پیگرد قانونی دارد.
طراحی سایت : ایران طراح